Otevřený dopis voličům Miloše Zemana - a nerozhodnutým

9. 01. 2018 18:24:38
Respektuji vaši volbu, ale chci vám říct, že Miloš Zeman není tím, za koho se vydává. Tento text má na mém Facebooku přes 13 tisíc sdílení, snad bude zajímat i vás.

Přátelé, ze všeho nejdřív vám chci říct jedno. Jestli fandíte současnému prezidentovi, tak já vaši volbu respektuju a uznávám. Nemám to hozené tak, že kdo volí Zemana, tak je zaostalý lotr, a kdo volí jiné kandidáty, tak je krasoduch a lepšočlověk. Mám přátele a strejdy, kteří mají úplně jiné politické názory než já - a stejně je mám celý život rád a vždycky se těším, až s nimi půjdu na pivo. Nechci, aby se z Česka stala prasklá země, rozdělená na dvě půlky, co se navzájem nenávidí. Takže respekt.

Dokonce vám řeknu, co je podle mě na Miloši Zemanovi super. Na našem prezidentovi se mi líbí třeba jeho postoj k Izraeli - kéž by to od něj převzala celá Evropa. Dále si vážím toho, že Miloš Zeman evidentně nešel do politiky pro peníze. Lidi kolem něj asi jo, to jsou takové špíny, ale samotný Zeman podle mě nikdy nekradl a nekrade. No a konečně uznávám, že umí (nebo uměl) trefně pojmenovat věci a že dřív hýřil vtipnými bonmoty. I když je fakt, že tak 2 roky jsem od něj žádný dobrý neslyšel. Ale i tak, komu čest, tomu čest.

Vím, že jsou i další důvody, proč jej chcete volit. Ale o těch dalších důvodech si myslím, že jsou to mýty. A chci vás poprosit, abyste mi dali 8 minut svého času. Já vám zkusím ukázat, že Miloš Zeman není ten člověk, kterého v něm vidíte. Když mi to vyjde, fajn. Když ne, žádný problém, klidně si ponechte svůj názor a já vám férově poděkuju za pozornost.

1. Nejdřív vám musím říct, že Miloš Zeman NENÍ úspěšný prezident. Víte, on přes všechny ty silné řeči vlastně za těch 5 let nic nedokázal. Nebo vy si dokážete vzpomenout na něco, co dobrého pro vás udělal či prosadil? Věřte mi, nenajdete skoro nic. Žádné jeho plány se nenaplnily. Víte třeba, že Miloš Zeman přišel na Hrad jako velký eurofederalista, že si od začátku vlády přál silnější EU a že chtěl co nejdřív zavést euro? Podívejte třeba na tenhle článek: "Zeman chce euro - jde to stihnout do roku 2017, tvrdí" (https://goo.gl/ZtAFS1). Samozřejmě se nic takového nestalo - Zeman si totiž může povídat, co chce, ale stane se jen to, co mu vláda dovolí. Stejně do ztracena vyšla i jeho údajná podpora ekonomických vztahů s Čínou. Slavná čínská Hedvábná stezka nakonec přes Česko vůbec nepovede (v tom lépe uspěli Poláci, https://goo.gl/Ra9qW9), velikost čínského kapitálu v ČR se od roku 2015 pořád zmenšuje a třeba teď jsou čínské investice u nás 30krát menší než investice malého Holandska. Třicetkrát menší! (https://goo.gl/nSTLx9) Stejně je to s Ruskem. Sankce samozřejmě nepadly a Rusko pro nás zůstává naprostým ekonomickým pidižvíkem. Prezident nedosáhl ničeho.

2. Další mýtus je, že Miloš Zeman hájí zájmy obyčejných lidí. Nevěřte. Miloš Zeman si o obyčejných lidech pořád myslí to, co říkal v roce 1992 - že třetina obyvatel je slabá duchem. On lidmi pohrdá, jen to na nás umí pěkně zahrát. Víte, já jsem před rokem zažil vzácnou věc - měl jsem asi dvouhodinový rozhovor s Petrem Kellnerem (a několik mítinků s jeho kolegou Jiřím Šmejcem). Nabízeli mi nějakou práci, kterou jsem stejně nevzal, ale to už je jedno. Dost dlouho jsme mluvili o politice, včetně toho, že mi upřímně řekli, jak vidí zahraniční politiku Miloše Zemana a návštěvu čínského prezidenta v Praze. Byly to možná nejzajímavější rozhovory mého života; musím uznat, že ti chlapi jsou extrémně chytří a mají vizi. Ale zároveň jsem z těch hovorů odešel s velmi zvláštním pocitem. Jako kdyby nebyla úplně náhoda, že Miloš Zeman svou zahraniční politiku tak silně upřel zrovna na ty dvě země, ve kterých má pan Kellner jako na potvoru největší byznys. Skoro mám dojem, že kdyby nejbohatší Čech měl těžiště svého podnikání v Holandsku, tak se dnes na Hradě prodávají dřeváky, točí větrné mlýny a Miloš Zeman by dělal vtípky o blahodárném vlivu marjánky na zdraví seniorů. V tom jsme měli bohužel smůlu... Víte, Miloš Zeman není svůj a nehájí zájmy nás obyčejných lidí. On hájí zájmy jistých neobyčejných lidí. A oni jsou taky jediní, kdo z těch jeho čínských cest opravdu profitují. Však mu na to taky půjčují letadlo.

3. Lidi myslí, že Zeman umí natvrdo říkat nepohodlné pravdy. Bohužel, to je ten největší omyl - on říká právě jen ty pohodlné pravdy, které se netýkají jeho. Ale nikdy vám neřekne pravdu o tom, kdo mu dal peníze na kampaň, nikdy vám neřekne pravdu o tom, proč dal Martinovi "Lukoilovi" Nejedlému tu nejlepší třípokojovou kancelář na Hradě hned vedle té své... A i když ho soud veřejně usvědčí ze lži, tak se Miloš Zeman nedokáže ani omluvit, ano, už nemá ani tu nejzákladnější slušnost nás všech chybujících lidí.

4. Další mýtus - Miloš Zeman nás ochrání před uprchlíky. Přátelé, tam Miloš nemá vůbec žádné pravomoci. Má stejně nulovou šanci to reálně udělat jako prosadit kanál Dunaj-Odra. O tomhle rozhoduje vláda - a ta je u nás protiuprchlická. Kdyby náhodou byla pro uprchlíky (což se nestane), tak proti tomu prezident nemůže udělat vůbec nic. A mezi námi, jsou tu i další, lepší kandidáti, kteří taky nejsou vítači.

5. Ale nechme politiky. Řeknu vám něco obyčejně lidského, co je podle mě důležitější než nějaká velká politika. Miloš Zeman podle mě selhal v tom hlavním, co dělá skutečného prezidenta - nikdy, ani na sekundu se nestal pozitivním vzorem. Vzpomínáte si na něco čistého, dobrého a povzbuzujícího, co řekl? Vzpomínáte si na nějaký moment, kdy oslavil úspěch českého startupu, studenta, celé země, na moment, kdy vlil naději a úsměv pochybujícím lidem? Vzpomínáte na jediný projev, ve kterém by nebylo víc žluči než inspirace? Takový moment už roky nenastal. Z našeho prezidenta je čím dál víc jen mistr sarkasmu a jedovatého vtipu - každá druhá jeho věta obsahuje osten, o který se má někdo pořezat. Dovedete si představit, že by k němu nějaké dítě upřímně vzhlíželo, obdivovalo ho, vidělo v něm dobro? Děti jsou čisté, poznají pravdu. Zeptejte se dětí na prezidenta Zemana a ony vám řeknou, že vidí zlého dědu.

A to je vše. Víte, já myslím, že Miloš Zeman tyhle volby zase vyhraje. Nechytá mě z toho amok, protože jak jsem řekl, ten pán vlastně za 5 let nic reálně nedotáhl a v dalších 5 letech už nedotáhne vůbec nic. Můj život, ani ten váš, už ten pán reálně neovlivní. Už může ovlivnit jen náladu v naší zemi. Uvažte to prosím ještě jednou. Opravdu tam chcete člověka, který žádnou svou politiku nenaplní? Opravdu tam chcete člověka, který místo obyčejných lidí slouží pracháčům v pozadí? Opravdu tam chcete muže, který lže a nedokáže se omluvit, muže, který ještě umí seknout, ale už svůj národ nemůže pozitivně vést do 21. století? Uvažte to, prosím. Výběr máte. Je tam zkušený diplomat Fischer, odvážný Horáček, který vynikl v umění, byznysu i vzdělání, je tam důstojný vědec Drahoš, sympatický mladý lékař Hilšer a další. Dejte šanci někomu novému. A hlavně jděte k volbám a ať budete volit jakkoli, tak si to užijte, protože už to, že můžeme vybírat, je paráda. Děkuji.

Autor: Martin Jaroš | úterý 9.1.2018 18:24 | karma článku: 49.10 | přečteno: 85583x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Politika

Vladislav Svoboda

1. díl Listopad-jiný pohled

Aniž jsme si to tehdy uvědomovali, tak od 17. listopadu se všude vyskytovali agenti StB. Počínaje Činoherním klubem nebo balkónem Melantrichu. Bohužel naše dění ovlivňují dodnes.

28.3.2024 v 14:31 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 30 | Diskuse

Jan Bartoň

Přichází nový věk – volíme mezi tragédií a realismem

Pan Václav Vlk starší uveřejnil skvělý komentář k současné mezinárodní situaci pod titulkem Přichází nový věk tragédie. Abychom předešli tragédii, musíme zvolit realismus.

28.3.2024 v 10:00 | Karma článku: 23.76 | Přečteno: 423 | Diskuse

Petr Duchoslav

Ruský břeh Roberta Fica

Jsem proslovenský, dělám vlasteneckou a suverénní politiku, vše jen pro národ. Tak by se stručně dala charakterizovat politika staronového premiéra Roberta Fica. Zní to sice líbivě, ale realita je bohužel jiná.

27.3.2024 v 9:24 | Karma článku: 25.11 | Přečteno: 512 | Diskuse

Petr Štrompf

Utažený kremelský šroub. Stržený závit pak způsobí pohromu

Islamisté vraždící v Moskvě. Mrtví na obou stranách ukrajinské fronty. Represe režimu, žijícího ve strachu o sebe samého. Šrouby stále utahuje a bude je utahovat ještě víc.

26.3.2024 v 17:34 | Karma článku: 18.71 | Přečteno: 466 | Diskuse

Michal Sabó

Rudá záře nad Moskvou aneb mají teroristi právo na soucit?

Útok v Rusku, při němž útočníci v koncertním sále na okraji Moskvy v pátek zabili nejméně 133 lidí a mnoho dalších zranili, nám nastavil zrcadlo. Máme Rusko litovat?

26.3.2024 v 7:13 | Karma článku: 36.52 | Přečteno: 2307 | Diskuse
Počet článků 16 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 22826

Za ženu jsem si vzal Maďarku, žiju v Kataru a jsem obklopený všemi národnostmi světa, ale přesto jsem pořád Čech jako poleno.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...